onsdag den 16. januar 2013

Gaver til en rund fødselsdag.

I dag er vi til fødselsdag, ja egentlig en dobbelt. For vores datter - Cirkepigen bliver 16 år i dag. Men en anden kær dame bliver 70 år i dag, så den fødselsdag er vi også til.

Til hende på 70 år har jeg syet nogle gaver.

Ønsket var et tablet etui, så det startede jeg med.



Dertil kom et etui til en smartphone.


Nå, ja og så syede jeg lige en taske af et af mine ynglings mønstre.


Lidt nye finesser er kommet til.


En lomme, (det har jeg også lavet i nogle af de andre tasker) og to stropper. Stropperne tænker jeg kan bruges til at hænge ens nøgler i, eller en lille taske/boks. Så alt ikke ligger på bunden af tasken og man roder rundt for at finde det.


Jeg har syet en lille rundt etui - kan bruges til mønter til indkøbsvogne, eller headset til ens tlf. eller til piller eller andet, lige som man har behov.


En lille boks til den anden strop, f.eks til en kamera.


Her har jeg syet en karabinhage fast i den ene ende, for at den kan hænge i tasken.




En enkelt lille kosmetik pung blev det også til.


Det hele passer selvfølgelig sammen, sådan har jeg det bedst.


Nu glæder jeg mig bare til at høre hvad fødselsdags"barnet" synes om gaven.

20 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt. Bare det var mig der var gave modtageren. Hun kan ikke blive andet end glad for gaven.

    Tillykke med datteren.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Wauu, det er da noget af en gave. Vil du ikke vide, hvornår jeg har fødselsdag :)
    Jeg kan ikke lægge billeder ind på min blog, så jeg er sur :( synes det er træls.
    Også et stort tillykke med din pige.
    Syhilsner fra Kirsten

    SvarSlet
  3. For hulan det er et fedt sæt, så mange skønne detaljer:-)

    SvarSlet
  4. WOOOW siger jeg bare!!

    Tillykke til begge piger :-)

    SvarSlet
  5. Ih sikke et fantastisk sæt du har fået lavet, det må bringe lykke.

    Tillykke med din datter.

    SvarSlet
  6. Hold nu op, hvor er det bare nogle fine ting, du har syet. Jeg ville da blvie overlykkelig hvis jeg var den heldige modtager.
    Jeg har først fødselsdag til august.... du kan sagtens nå det.. ;o)

    SvarSlet
  7. Megaflot det hele. Det er en skam vi to ikke er på gave med hinanden. Det kan modtageren da kun blive glad for.

    SvarSlet
  8. Sikke nogle skønne fødselsdagsgaver, hvor er hun heldig hende som har modtaget dem.

    SvarSlet
  9. Jeg er imponeret over alle de lækre detaljer, du har syet, der er virkelig tænkt på alt, hvad man kan få brug for i en taske

    SvarSlet
  10. Hvor kreativt ... du er bare god til at hitte på..
    Også herfra et stort til lykke med datteren, håber I havde dejlig dag.
    kh pia

    SvarSlet
  11. Til lykke med din datter og sikke flotte gaver den kære dame får :)

    SvarSlet
  12. Hvor er det da et fedt sæt!!!
    Sikke mange fede små finesser.
    Kan jeg mon gennemskue mønstret på dit mobil etui?

    SvarSlet
  13. Flotte ting du har syet - ja jeg ville også som de andre blive lykkelig for sådanne ting til min fødselsdag
    Syhilsner
    Jette/symadammen

    SvarSlet
  14. Skønne farver du har brugt...til skønne sager. Kæmpe tillykke med datteren :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er det fine gaver det er noget fint stof du har lavet det hele i

    SvarSlet
  16. Hvor er du altså dygtig, super skønt sæt, sådan et gad jeg godt eje, det kunne være at man en dag skulle lave lidt kopiarbejde, for der er et helt år til at jeg fylder rundt, nå man må hellere selv gå igang.

    Hav en god weekend
    Susanne

    SvarSlet

  17. Fødselaren bliver sikkert ganske henrykt. Det ville jeg i hvert fald blive.
    Tillykke med Cirkeline. Jeg ønsker hende det bedste fremover.
    Knus fra Stella

    SvarSlet
  18. Hold da op, du kunne bare ikke stoppe igen? ;)
    Hvor må hun da blive glad!

    Jeg er vild med tasken, er det et mønster, der kan købes et sted?

    SvarSlet
  19. hold da op sikke en masse ting du har fået lavet... Og hvor er de altså bare fede elsker også når tingene passer sammen.
    hmmm kunne altså godt tænke mig at kunne sy sådanne så tingene bliver med pæne kanter og så videre må se om jeg kan finde nogle friske sykvinder her på sjælland der vil væremed at sy sammen med mig og måske kunne lære mig et par triks :-)

    SvarSlet
  20. Det er rigtig flotte ting, du laver og i dejlige farver. Modtageren vil helt klart blive glad for gaven.
    Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der bøvler med at åbne din blog....det tager 7 lange og 7 brede, og der kommer en bjælke forneden, hvor der står, at blogspot ikke svarer. Jeg er stædig og får den for det meste åbnet, så jeg kan følge med og se dine fine ting

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.