fredag den 8. november 2013

Der var 1, der var 2, der er snart 3

Tæpper.

Tæpperne de første to maskinsyede er nu helt færdige. I tirsdags blev de quiltet. Jeg lejede mig ind på longarmen ude ved Pro4.



Kanten rundt har jeg syet på i går og i dag, så de maskinesyede tæpper er nu helt færdige.






Tæppet er 150x230 så Cirkepigen har svært ved at holde det uden tæppet ligger på terrassen.

Nr. 2 tæppe er syet efter anvisning af en lille film på youtube.

Jeg har syet mit af 5 strimler og ikke kun 4 stk. men ellers er det på samme måde.


Her ses det inden det blev quiltet og fik den sidste lukkekant på.



Helt færdigt, dog ikke helt så stort som det andet kun 135 x 190 cm.























Tæppet er quiltet med blade.

Begge tæpper har fleece på bagsiden, og med kraftig volumenvlies imellem, for at gøre det ekstra tykt og lækkert.


Det 3. tæppe arbejder jeg stadig på. Har nu quiltet det jeg kan midt på tæppet og nu er det kanten rundt.

Nogle steder quiltes det fast andre steder syes det med usynlig søm. Alt er håndsyet på dette tæppe og bliver derfor også håndquiltet.


23 kommentarer:

  1. Jeg læste lige på fb. at du kun har syet patchwork i 2½ år. Du er godt nok dygtig og lærenem. Jeg startede med at sy Hannes DHU sommeren 2011 og har slet ikke haft mod på at sy sådanne tæpper. Jeg følger fortsat din blog med flotte ting. Vi var nok mange, der følte med dig, da du viste billeder af dit ødelagte drivhus, jeg ønsker for dig, at du får et nyt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anni. Tror "bare" man skal kaste sig ud i det. I gruppen fb kan du hurtigt få hjælp, så du skal bare gøre forsøget så kan du også sy et tæppe.
      Tak for din medfølelse, det trøster og så drømmer jeg om snart at have et nyt drivhus, desværre nok først til foråret men så skal jeg helt sikkert have et nyt.

      Slet
    2. Hej Marlene. Jeg har syet tæpper, men kun i hånden over pap. Det sværeste for mig er at quilte det pænt. Det er hyggeligt at sidde med pappet foran fjernsynet, for så er man jo "til stede". Så nu er jeg startet på et blomstertæppe i glade farver med grønt i bundfarve. Jeg er en flittig bruger af fb. og gruppen Patchwork for alle, hvor, som du siger, altid er hjælp at hente, desuden har jeg datteren længere henne i gaden med Patchwork-Oasen. Nu vil jeg prøve at samle mod til at springe ud i at sy noget mere på maskine

      Slet
    3. Vi er helt enige Anni, jeg synes også det er hyggeligt at sy over pap foran tv'et, men at sy tæpper på maskine er også hyggeligt og en søndag eftermiddag i dårligt vejr, er det vildt hyggeligt at sidde ved symaskinen.
      Det er blomstertæppet jeg er ved at quiltet i hånden, så snart er mit færdigt, netop med grøn i bundfarve tilfældigt.
      Det er svært at quilte i hånden, men bare det ser rimeligt ud så synes jeg det er ok, det gør ikke noget man kan se det er håndlavet og ikke standset ud af en maskine ;-)

      Slet
  2. Det ser rigtig godt ud. Er det til at finde ud af for almindelige mennesker, at håndtere denne quiltemaskine. Det er på Fyn?? ikke??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila.
      Ja det er til at finde ud af for almindelige mennesker, jeg har "kun" syet patchwork i ca. 2½ år, og jeg har kunne finde ud af det, så det kan du helt sikkert også.
      Ja, pro4 ligger i Odense. Det er faktisk lidt sjovt at quilte på en longarm og kan virkelig kun anbefales.
      Kram

      Slet
  3. Jeg skal da lige love for, at det er nogen flotte tæpper du laver ! imponerende !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, synes også selv de er blevet helt gode. ;-)

      Slet
  4. Fantastiske flotte tæpper, jeg er meget imponeret :-)
    Det er sørme smart at man kan leje sig ind på sådan en longarm :-)
    God weekend, Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde.
      Ja, det er fedt man kan leje sig ind, ellers havde jeg aldrig fået quiltet mine tæpper. Det går som en lej på en sådan maskine. Det koster selvfølgelig lidt, men det giver jeg gerne for det flotte resultat.

      Slet
  5. Altså hvor er de imponerende og flotte. Skøn maskine du har brugt. Det ser meget avanceret ud.
    Fantastiske tæpper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, bliver så glad for Jeres søde ord.

      Slet
  6. Wauu. Jeg glæder mig til den. 13. da skal jeg besøge Pro4.
    Håber jeg får ligeså flotte tæpper som dine. Vildt imponerende.
    God weekend
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan godt glæde dig, du bliver den sidste i år der får mulighed for at lære det, og det er både sjovt og nemt. De er vildt søde derude og meget hjælpsomme.
      Også god weekend til dig.

      Slet
  7. Hvor er du bare dygtig. Dine tæpper er så flotte og jeg bliver helt åndeløs af at se på dem. Bare det var mig der var så dygtig. :) Jeg må vist øve mig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må bare igang Lis ;-) Helt sikker på du også kan lave nogle flotte tæpper.
      Kram

      Slet
  8. Hvor er dine tæpper altså bare smukke og sikken en flot quiltning du der har fået lavet... kan godt forstå du valgte at leje dig ind på den longarm, for tænker at så smukt resultat kan man nok ikke få på en almindelig symaskine... smukke det er de ihvertfald

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville ikke kunne få samme resultat på alm. symaskine, men nogle af de virkelig dygtige kan måske godt, jeg ved det ikke. Tak for pæne ord. ;-)

      Slet
  9. Hold fest et arbejde. Hatten af for dig :-)

    SvarSlet
  10. Stor respekt herfra for det fine håndarbejde.
    Eva

    SvarSlet
  11. Wau tæpperne er mega flotte. ja du har et stort talent for parchwork. :) hvor er det godt vi har sådan en longarm her i Odense. Jeg skal også ud og quilte 2 tæpper inden jul. knus Helle

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.